Om oss

I Vänsterpartiets fackliga nätverk ingår alla partimedlemmar som valt att informera partiet om sin fackliga tillhörighet. Medlemmarna i nätverket får partiets Fackligt-politiska nyhetsbrev, och uppmuntras att vara med i nätverkets Facebook-grupp (Fackliga Vänsterpartister). Nätverket har en ledning med fackligt förtroendevalda kamrater som tillsätts av partistyrelsens verkställande utskott.

Läs mer om nätverksledningen här…

Fackliga nätverksledningens uppgift är att delta i den facklig-politiska opinionsbildningen, att stötta partiets fackliga organisering (som sker i form av fackliga nätverk och i branschföreningar – dvs partiföreningar med arbetsplatsen och den eller de för de ingående medlemmarna gemensamma fackföreningen/fackföreningarna som bas).

Fackliga nätverksledningen deltar också i organiserandet av partiets fackliga rikskonferenser, anordnar fackliga nätverksträffar och har som övergripande uppdrag att vara ett stöd för alla partimedlemmars fackliga och facklig-politiska engagemang.

För att komma i kontakt med fackliga nätverksledningen finns kontaktuppgifter här.

Fackliga nätverksledningen kan också kontaktas per e-post: [email protected]

Du kan också kontakta Vänsterpartiets facklig-politiska sekreterare, Gunnar Westin: